Skinbooster/Skinrejuvination

Skinrejuvination / Skinbooster är en behandling där vi tillför huden fukt(Hyaluronsyra) ner i underhuden där den också produceras.
Ett tecken på att huden börjar åldras är att den kan bli grå, livlös och tappa spänst och elasticitet. Detta beror på att huden bla. bryter ner fukten snabbare än vad den hinner producera ny. En ung och frisk hud kännetecknas inte alltid bara av att den är rynkfri utan att även hudstrukturen är bra. Vi kan erbjuda dig en behandling med Skinbooster från Restylan för att förhindra eller förbättra detta problem. Naturligvis är det också viktigt att du använder bra hemmaprodukter för att bevara resultaten.

Skinbooster beatår av många små stick över hela ansiktet ( kan även göras med en annan teknik för att undvika många stick) där varje droppe som injiceras innehåller fukt i form av Hyaluronsyra.
Efter behandlingen kan du bli lite svullen och ev få små stick blödningar i huden. Dessa brukar vara borta inom en veckas tid. Man kan även uppleva små " kulor" efter injektionen första dagarna efter behandlingen.

Skinbooster behandlingen görs i en 3-stegsbehandling med 2-4 veckors mellanrum. Där efter rekomenders en underhållsbehandling var 6:e månad.

För mer information boka en  konsultation.

Använd inte Restylane Skinbooster om du:

Hyaluronsyra är ett naturligt förekommande ämne som har en unik förmåga att binda fukt.

Estetiksa injektionsrådet
Restylane 2017