Linjer i panna och "argrynkan" mellan ögonen

Behandling med Botox har länge använts inom medicin/kosmetiska behandlingar. Vi på Klinik Pangea använder Botulinum toxin typ A (Azzalure)främst för att förebygga att linjer sätter sig och blir permanenta rynkor. För dig som redan fått linjer som satt sig går det utmärkt att också användan Azzalure.
Många har mycket stark muskelatur i panna och mellan ögonen. Detta kan påverkas av dålig syn, huvudvärk, spänningar osv. En del personer, där rynkorna satt sig uttrycker att de ser "arga" och slitna ut. Detta kan vi snabbt hjälpa dig att bli av med genom att använa Azzalure.

Målet med behandlingen är inte att du skall få ett fruset och mimiklöst utseende, utan ett naturligt resultat där vi dämpar muskelaktiviteten så att översta hudlagret slätar ut sig.

Du kommer att få en konsultation där vi går igenom behandlingsförloppet, effekt, biverkningar osv.
Inte alla lämpar sig för en behandling med Azzalure och det värderar vi vid konsultationen.

Efter 2 veckor bokas ett kostnadsfritt återbesök in och eventuell touch-up görs.

Använd inte Azzalure®:

• Om du är gravid eller ammar.
  • Om du är allergisk (överkänslig) mot Clostridium botulinum toxin typ A eller mot något av övriga innehållsämnen i Azzalure.
  • Om du har en infektion på det planerade injektionsstället
  • Om du har myastenia gravis, Eaton-Lambertssyndrom eller amyotrofisk lateralsk, muskelsjukdomar.
  • Om du äter magnecyl, trombyl, antiinflammatoriska läkemedel, omega 3 och ginko, kan dessa göra dig mer lättblödande. Rekommendationen är att inte ta dessa 4-5 dagar innan injektion för att minska risken för blödning och blåmärken.

Botox/ Azzalure är den vanligaste skönhetsbehandlingen i världen.

Fillers Academy for Nurses