Fina Linjer runt ögonen

Linjer i pannan och runt ögonen är ett vanligt tecken på att huden börjar åldras. Detta kan vi behandla med Azzelure/BTX.
I pannan och runt ögonen har vi oftast mycket mimiska rörelser. När huden börjar bli mindre elastisk och spännstig börjar linjerna dyka upp pga. av rörelser vi gör varje dag.
Den bästa behandlingen för att motverka och förebygga detta är att injicera små doser av Azzalure(Botulinum toxin). Azzalure injiceras i de muskler som ansvarar för våra sk. "skrattrynkor"  som då hämmar nervimpulserna till muskeln och därmes slappnar muskel av. När muskeln slappnar av stramas huden upp och linjerna blir mindre synliga och i vassa fall försvinner helt.

Detta är en behandling med få biverkningar. Någon kan uppleva att ögonlocket blir lite tyngre en period efter behandlingen, detta är övergående. Vissa kan känna av huvudvärk de första dagarna. Blåmärke kan förekomma.

Efter 2 veckor bokas ett kostnadsfritt återbesök in och eventuell touch-up görs.

Använd inte Azzalure®:

• Om du är gravid eller ammar.
  • Om du är allergisk (överkänslig) mot Clostridium botulinum toxin typ A eller mot något av övriga innehållsämnen i Azzalure.
  • Om du har en infektion på det planerade injektionsstället
  • Om du har myastenia gravis, Eaton-Lambertssyndrom eller amyotrofisk lateralsk, muskelsjukdomar.
  • Äter magnecyl, trombyl, antiinflammatoriska läkemedel, omega 3 och ginko kan göra dig mer lättblödande. Rekommendationen är att inte ta dessa 4-5 dagar innan injektion för att minska blödning och blåmärken.

Känner mig trygg med Azzalure. Botox har ju trots allt använts under mer än 40 år.

Fillers Academy for Nurses