klinikpangea logga

Azzalure® Botulinumtoxin A

för medicinsk och kosmetisk användning.I dag är det vanligt att behandla oönskade rykor i ansiktet på olika sätt. På Klinik Pangea använder vi bla. Botulinum toxin typ A (Azzalure), ett registrerat läkemedel mot rynkor som är godkänt av socialstryrelsen och läkemedelsverket

De vanligast områdena för behandling med Azzalure är argrynkan, pannan och runt ögonen. Det har också visat sig ha god effekt vid spänningshuvudvärk och migrän. Man kan med fördel använda Azzalure för att behandla rynkor runt munnen och haka.Effekten kommer inom 1-14 dagar och kvarstår mellan 3-5 månader.
En mycket tunn nål används och behandlingen är inte speciellt smärtsam. Behandlingen går rellativt snabbt och föregås av en konsultation vid behandlingstillfället.

Före behandlingen
Du bör inte ha någon form av muskelsjukdom, någon infektion i behandlingsområdet, vara gravid eller  amma. Du får heller inte vara allergisk mot botulinum.

Efter behandlingen
Du skall inte massera eller trycka på behandlingsområdet, inte heller bada bastu eller träna under första    dygnet. Annars är det inget som hindrar att du ätergår till ditt normala liv.
Återbesök
Efter 2 veckor bokas ett kostnadsfritt återbesök in och eventuell touch-up görs. Efter 3 veckor är kostnaden 995 kr

Vad är Azzalure® Botulinumtoxin A

Ett naturligt förekommande protein och läkemedel som ofta kallas botox. Mycket små doser injiceras precis under huden för att få musklerna att slappna av och rynkor minskas eller slätas ut. För bästa resultat kan behandlingen i bland behöva kombineras med Restylane fillers för att släta ut permanenta veck som kan ha bildats i huden genom stark mimik.

Ring och boka en konsultation så hjälper vi dig att ta reda på vad just du behöver
för att förbättra.....inte förändra ditt utseende!

​​​​​​